هواساز چه می‌باشد؟

محصولات سرمایشی و گرمایشی کریت

هواساز چه می‌باشد؟

۱۱۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
پرده هوا
هواساز چه می‌باشد؟
دستگاه هواساز (AIR HANDLING UNIT) که به اختصار آن را با (AHU) اکران میدهند از مهم ترین تجهیزاتی میباشد که برای تأمین هوای مطبوع و سلامت با قابلیت در دست گرفتن و تهیه و تنظیم دما و رطوبت، کار فیلتراسیون، در اختیار گرفتن توزیع و تکان هوا در فصول سرد و گرم سال گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد. این دستگاه از مطرح ترین امکانات سیستم های تهویه مطبوع بوده که در تمام اقلیم های کشور ایران دارنده امکان نصب و افتتاح است. هواساز ها در گونه بندی های تک ناحیه ای و چندمنطقه ای به مراد انجام تهویه مطبوع در مرکزها پهناور، تالار های اجتماعات، اکران و سخنرانی، مریضخانه ها، اداره ها و غیره گزینه به کارگیری قرار میگیرند.

دستگاه هواساز و ونداد تجهیز

اجزای هواساز
دستگاه هواساز که تحت عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع مرکزی تلقی می‌شود، دربرگیرنده بدنه، حرفه، الکتروموتور، غربال، کویل های سرمایشی و گرمایشی، افشانک های رطوبت زنی، امکانات کنترلی، دمپرهای هوای محل ورود و خروجی و هوای برگشتی می‌باشد.

بدنه و ظواهر هواساز
بدنه هواساز معمولاً از ورق گالوانیزه یا این که پروفیل آلومینیوم به ضخامت ۲٫۵ میلی متر ساخته می‌گردد. در حالتی‌که هواساز در معرض موقعیت هوا یا این که آلاینده های خورنده باشد، می اقتدار آن را از کالا استنلس استیل نیز ایجاد البته مخارج آن ارتقا خواهد یافت. بدنه دستگاه معمولاً با عایق پلی یورتان با ضریب حرارتی W/(m.K) 023/0 پوشیده میشود. ضخامت این عایق معمولاً ۲۵ تا ۵۰ میلی متر میباشد. همینطور در اصلً محل اتصال درب ها با اسکلت هواساز با نوارالستومری هوابندی می‌گردد. بدنه هواساز نیز که معمولاً به طور دوجداره ساخته می گردد، در جدار بیرونی با یک لایه رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشش داده می‌گردد.

همینطور باکس اختلاط هوا در چهره وجود در دستگاه از آلومینیوم اکسترود تشکیل‌شده و دمپرهای آن ها می‌توانند از محصول ورق گالوانیزه، یا این که پروفیل آلومینیوم باشند.

هواساز و ونداد تجهیز

کویل هواساز
کویل های گرمایشی و سرمایشی از اجزای کلیدی هوارسان محسوب میگردند. کویل های گرمایشی به فعالیت رفته در هواساز میتواند با آب گرم یا این که بخار ساخت حرارت کنند و یا این که اینکه از جور الکتریکی باشد. در کویل های سرمایشی نیز آب سرد خروجی از چیلر جریان داراست.

لوله های کویل هواساز نیز در محل کارگاه آفریننده بوسیله دستگاه اکسپندر (expander) با فین ها به طور یک پارچه درآمده و مسافت هوایی در بین آن‌ها از میان می رود. کویل هواسازها در مواد شیمیایی چربی گیری گردیده و آنگاه در فشار ۳۵۰ تا Psi450 از لحاظ نشتی آزمایش می‌شوند. معمولاً کویل ها از لوله های مسی به قطر ۵/۸ اینچ ساخته می گردند. در شرایطی‌که در لوله های کویل های بخار، فشار بخار زیاد باشد، ممکن میباشد این لوله ها از مال مانسمان گزینش شوند.

پره های کویل یا این که به عبارتی فین کویل در وضعیت عادی از مال آلومینیوم و برای قوانینی که قابلیت خوردگی موجود هست، از کالا مس یا این که آلومینیوم با نوعی پوشش ضدخوردگی (Coating) تعیین می گردند.

هواساز با ونداد تجهیز
کریت با تولید و ارائه بهترین محصولات و خدمات گرمایشی و سرمایشی و پرده هوا آماده خدمت رسانی به هم وطنان عزیز می باشد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.