چه طور منزل را گرم کنیم ؟

محصولات سرمایشی و گرمایشی کریت

چه طور منزل را گرم کنیم ؟

۱۱۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

چه طور منزل را گرم کنیم ؟
پرده هوا

در وسط پاییز هستیم ودر قربت های فصل‌زمستان بتدریج هوا داراست سرد می گردد برای گرم کردن خانه یکسری مضمون مهم داریم به دنبال مارا دنبال فرمایید.



اگرچه ایران چهارمین تولیدکننده گاز در جهان به شمار می‌آید، سومین مصرف کننده گاز در عالم نیز قلمداد می‌شود. در حالی که هر خانواده ایرانی با رعایت اصول بی آلایش صرفه جویی در مصرف انرژی، می‌تواند میزان انرژی مصرفی خودرا تا یک سوم کم کند.



به نقل از تالاب براساس داده ها پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت و گاز پارس، 38 درصد سوخت گازی مرز و بوم در ساختمان‌ها مصرف می‌شود که در مقایسه با دیگر بخش‌ها دربردارنده صنعت، حمل و نقل و کشاورزی سهم قابل مراعات‌ای‌ میباشد و همین قضیه ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها را بیشتر محرز می‌نماید.



مصرف بهینه سوخت در ساختمان‌ها افزون بر کاهش میزان مصرف سوخت منجر کاهش هزینه‌های‌ پرداختی شهروندان و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود. برای آگاهی از طریق‌های صرفه جویی در مصرف گاز با ما همپا باشید:



نکاتی برای گرم کردن سهل منزل


عایق بندی موتورخانه
یکی از مهم‌ترین مواردی که در دعوا صرفه جویی در مصرف گاز در ساختمان‌ها باید مد حیث قرار گیرد موتورخانه میباشد . زمانی که از صرفه جویی در مصرف انرژی در موتورخانه کلام می‌کنیم؛ مواردی از پاراگراف گزینش مطلوب تجهیزات تا عایق بندی و سرویس منظم را درنظر داریم.



نصب شیر ترموستاتیک رادیاتور
برای این که بتوانیم دمای هوای فضایی راکه رادیاتور در آن نصب گردیده میباشد به طور خود کار بازرسی کنیم، بهرهگیری از شیرهای ترموستاتیک رادیاتور توصیه می‌شود.به مقصود بهینه سازی مصرف سوخت در منازلی که از شوفاژ بهرهگیری می‌نمایند، نیاز میباشد که سیستم رادیاتور به شیر ترموستاتیک مجهز باشد.



شیر ترموستاتیک رادیاتور با قابلیت تنظیم دما از روش ترموستات، دمای اتاق را در جایگاه حرارت متبوع ثابت نگه می‌داراست و با تنظیم دمای اتاق در محدوده 21-18 سکو سانتی گراد بیشترین مقدار صرفه جویی در مصرف سوخت رابه دست می‌دهد.



بطور کلی بر مسئله آزمایش ها، کاهش هر یک سکو سانتیگراد و جلوگیری از افزایش بی آیتم دمای اتاق، واسطه کاهش مصرف سوخت به میزان ۶ درصد می‌شود.



هنگامی که دمای اتاق بر اثر گرمای خروجی از رادیاتور و یا هر مبداء تولید گرمای خارجی «مثل تابش خورشید، افزایش تعداد ساکنان و یا تجهیزات و اثاثیه برقی» افزایش یابد ودر محدوده تنظیم دمای ترموستات قرار گیرد، ترموستات به شیر دستور می‌دهد و جریان آب گرم در رادیاتور کاهش می‌یابد و از افزایش گرمای اتاق از روش رادیاتور جلوگیری می‌شود.



در نتیجه ضمن تأمین شرایط آسایش حاضران در اتاق، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های سوخت مصرفی را نیز برآورده می‌نماید.



به نقل از تالاب در غیر این چهره اشخاص حاضر در اتاق وادار می‌شوند پنجره‌ها را بگشایند و این فرمان واسطه می‌شود که هزینه پرداختی صرف گرم کردن هوای بیرون خانه شود و به هدر رود! نتایج بررسی ها، نشان دهنده این می باشد که هزینه خرید و نصب شیرهای ترموستاتیک رادیاتور حداکثر طی دو عصر سوز‌و‌سرما از محل صرفه جویی در هزینه سوخت مصرفی قابل رجوع خواهد بود.



عایق کاری حرارتی ساختمان
مفید میباشد بدانید که 50 درصد هدر رفت حرارتی ساختمان هایی که عایق کاری نشده میباشد. از طریق پوسته خارجی «دیوارها، سقف و کف» حادثه می‌افتد. اشکال متفاوت عایق ها؛ دربردارنده عایق‌های معدنی مثل پشم شیشه و پشم سنگ، عایق‌های پلیمری مثل پلی استایرن «یونولیت» و عایق‌های اسفنجی و… می باشد.



گونه عایق با توجه به محل گزینه بهرهگیری و خاصیت فیزیکی آن مورد می‌شود . هرچه مقاومت حرارتی عایق بیشتر باشد گرمای کمتری ازآن عبور می‌نماید.



بهرهگیری از پنجره‌های‌ دوجداره
حدود 20 تا 30 درصد تلف انرژی ساختمان، از طریق پنجره‌ها واقعه می‌افتد که با بهرهگیری از پنجره‌های‌ دوجداره استاندارد، می‌قدرت آن رابه دستکم مقدور رساند. برای کاهش تبادل حرارتی از طریق پنجره ها، بهرهگیری از کادر‌های‌ آلومینیم ترمال بر یک«یو پی وی سی» استاندارد بسیار مفید است.



یک پنجره با شیشه تک جداره تقریباً 10 برابر یک دیوار عایق‌کاری گردیده معادل خویش تلف حرارتی دارااست. با دو جداره کردن پنجره‌ها تلف حرارتی پنجره به نصف کاهش می‌یابد. در برخی پنجره‌های دو جداره، فضای میانی را با گازهایی مثل آرگون و کریپتون مالامال می‌نمایند تا کارایی آنان حدود 10درصد افزایش یابد.



شیوه دیگر برای بالا بردن کارایی پنجره‌های جانور، نصب صفحه‌های پلاستیکی روشن روی پنجره هاست. این کاغذ‌های واضح رامی اقتدار از روش چسب‌های دوطرفه، طوری به شیشه چسباند که یک سری میلیمتر با شیشه‌ها مسافت داشته باشند.



فعالیت معمولی تری که می‌قدرت انجام اعطا کرد این می‌باشد که در یکسری هفته از سال که هوا خیلی سرد میباشد روی پنجره‌ها نایلون کشید و بدور تا به دور آن چسب نواری پهن چسباند.



به نقل از تالاب ، از طرفی نصب پرده‌های مالامال چین که پنجره را دقیقاً بپوشاند جلوی تلف حرارت رابه مقدار زیادی می‌گیرد. این پرده‌ها در تابستان نیز جلوی تابش خورشید را می‌گیرند و به خنک نگه داشتن باطن ساختمان امداد شایانی می‌نمایند به ویژه در صورتی‌که آستر درخشان داشته باشند.



آیتم بخاری گازی مطلوب
بخاری باید با مساحت اتاقی که قرار می‌باشد آنجا را گرم نماید، متناسب باشد. یک بخاری پهناور را هیچ وقت نباید برای یک محیط کوچک تهیه کرد مورد یک بخاری کوچک برای فضایی پهناور نیز نادرست است.



کریت با تولید و ارائه بهترین محصولات و خدمات گرمایشی و سرمایشی و پرده هوا آماده خدمت رسانی به هم وطنان عزیز می باشد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.